Пресс-релизы
КҚК Атырау облысындағы Тар жерлерді жою бағдарламасының аралық
қортындыларын шығарды
КТК подвел промежуточные итоги реализации Программы устранения узких мест в Атырауской области
«Атырау. Мұнай және Газ» мұнайгаз саласының технологиялары мен жабдықтарының 20-шы Солтүстік-Каспийлік аймақтық көрмесінде Каспий Құбыр Консорциумының баспасөз-маслихаты өтті. Баспасөз-маслихатының тақырыбы – Консорциум объектілеріндегі Тар жерлерді жою бағдарламасының (ТЖЖБ) және аймақтағы қайырымдылық қызметінің жүзеге асырылу барысы.
2022 жыл КҚК үшін маңызды оқиғамен аяқталды: мұнайқұбыры жүйесінің Қазақстан аумағынан жылына 72,5 млн тонна және Ресей Федерациясы арқылы жылына 81,5 млн тонна мұнай тасымалдауға механикалық дайындығы қамтамасыз етілді. Бұндай жоғары көрсеткішке қол жеткізу Тар жерлерді жою бағдарламасын (ТЖЖБ) жүзеге асыру барысында мүмкін болды.
Тар жерлерді жою бағдарламасы 2019 жылдың мамыр айында КҚК акционерлерінің Бакудегі жылсайынғы жиналысында қабылданған. Аталмыш бағдарлама 2018 жылы жемісті аяқталған КҚК Кеңейту жобасының логикалық жалғасы болып табылады.
ТЖЖБ – бұл Қазақстан мен Ресей аумағында жүзеге асырылып жатқан бір бағдарламаға біріктірілген бірнеше жобаның жиынтығы. Бағдарламаның мақсаты ағымдағы қуаттылықты жетілдіру арқылы КҚК құбыр жүйесінің мұнай айдау көлемін ұлғайтуға дайын болуын қамтамасыз ету. Жалпы ТЖЖБ бойынша барлық жұмыстар КҚК 10 мұнай айдау станциясында және Новороссийск түбіндегі теңіз терминалында жүргізілуде
Қазақстандағы ТЖЖБ объектілері «Теңіз» МАС және «Атырау» МАС. Аталмыш мұнай айдау станцияларының аумағында жаңа магистралды және тіреп тұратын электр жетек сорғы агрегаттар, жаңа магистралды газтурбиналық жетек сорғыш агрегат, технологиялық және қосалқы жабдықтар, басқару және байланыс жүйелері (БжБЖ) жабдықтары және өрт пен газды анықтау (ӨГАЖ) жүйелері іске қосылды, мұнай мөлшерін және сапасын өлшейтін жүйенің қайтажарақтандырылуы жүзеге асырылды және т.б. Барлық жаңа жабдықтар автоматизациялау мен диспетчерлендіру жүйелеріне енгізілді.
2022 жылдың аяғында Қазақстандағы «Теңіз» МАС және Ресейдегі «Астраханская» МАС аумақтарында КҚК мұнайқұбыры жүйесіне Теңіз кен орнынан мұнайдың қосымша көлемін қабылдауға мүмкіндік беретін барлық объектілер іске қосылды. Консорциум қызметкерлері мен мердігер ұйымдарының жұмысшылары барлық міндеттерді біріге іске асырып, аталмыш объектілері құрылысының қарқынды жүргізілуін қамтамасыз етті. Аталмыш екі МАС-ғы жаңа объектілерінің іске қосылуы Қазақстан мен Ресейдің тиісті құзырлы ұйымдарында құжаттамалы рәсімделінуі мұнайқұбырының мұнай тасымалдау көлемін ұлғайтуға механикалық қана емес толық түрде дайын екендігін айтады
КҚК мұнайқұбыры жүйесінің алғашқы шақырымында Атырау облысында орналасқан «Теңіз» МАС жаңа объектілер құрылысының бастапқы алаңы болып саналады. ТЖЖБ объектілерінде бұл жерде мердігер ұйымдардың 300-ден астам қызметкері және 35 техника бірлігі жұмылдырылды. Екінші басты станция болып саналатын «Атырау» МАС-нда ТЖЖБ аясындағы жұмыстар 100% аяқталған. Оны жүзеге асыруға 100-ге жуық жоғарғы санаттағы маман және 16 техника бірлігі жұмылдырылған. ТЖЖБ объектілеріндегі жұмыстар еңбекті қорғау, өнеркәсіптік қауіпсіздікті қамтамасыз ету және қоршаған ортаны қорғаудың ең жоғарғы талаптарын сақтай отырып жүргізілуде.
Қазіргі уақытта ТЖЖБ жүзеге асырылуы жалғасуда. Осылайша, «Теңіз» МАС электрлік қуаттылықты ұлғайту мақсатында ағымдағы жылы сырттай электрмен жабдықтау жаңа объектілерін іске қосу жоспарлануда. Оған қоса көлемдері 20 мың. м3 екі жаңа резервуар іске қосылмақ, олар ұлғайып жатқан айдау көлемі жағдайында резервуарлық саядағы мұнай қорларының көлемін 120 мың. м3 дейін сақтауға мүмкіндік береді. Жалпы мұнайқұбыры жүйесі бойынша ТЖЖБ 2025 жылдың ортасына дейін жүзеге асырылады, ол кезде ескі жабдықтар толығымен алынып және жаңа жабдықтарды іске қосуға байланысты СКАДА жүйесінің жаңартылуы толығымен аяқталады.
Бағдарламаның жүзеге асырылуы барысында инвестиция шығындары 599,9 миллион АҚШ долларын құрайды, оның ішінде 156,4 млн АҚШ долл. «КҚК-Қ» АҚ тиесілі және 443,5 млн АҚШ долл. – «КҚК-Р». Кеңейту жобасын жүзеге асыру барысындағыдай ТЖЖБ аясында бөлінген қаражаттың бір бөлігі Атырау облысындағы әлеуметтік бағдарламаларға және инфрақұрылымды дамытуға, білімберу, денсаулықсақтау салаларын қолдауға арналған қайырымдылық жобаларға бағытталады. КҚК ірі қайырымдылық жобалары ол Жастар Үйі мен отбасылық түрдегі балалар ауылының құрылысы. 2022 жылы Талқайран ықшам ауданында 900 орынға арналған мектеп құрылысы басталды. 2001-2022 жылдары «КҚК-Қ» АҚ қайырымдылық жобаларға 12 млрд. теңгеден астам қаражат бағыттады.
КҚК мұнайқұбыры жүйесі – энергетикалық саладағы ТМД аумағындағы шетелдік капиталдың қатысуымен жүзеге асқан ірі инвестициялық жоба. Теңіз – Новороссийск мұнайқұбырының ұзындығы 1 511 шақырым; бұл бағыт бойынша Қазақстанның экспортқа шығатын мұнайының үштен екі бөлігі, оған қоса ресейлік кенорындардың, оның ішінде Каспий аймағында орналасқан кен орындарының шикізаты тасмалданады. КҚК теңіз терминалы үш шығарылатын айлақша құрылғысымен (ШАҚ) жабдықталған, олар танкерлерге жүк тиеуді жағалаудан алшақ немесе ауа-райының қолайсыз жағдайларында қауіпсіз жүзеге асыруға мүмкіндік береді. КҚК акционерлері: «Транснефть» ЖАҚ (Сенімгерлікпен басқарушы) тұлғасында Мемлекеттік мүлікті басқару Федералды агенттігі - 24%, «КҚК Компани» - 7%, «ҚазМұнайГаз» ҰК АҚ - 19%, Kazakhstan Pipeline Ventures LLC – 1,75%, Chevron Caspian Pipeline Consortium Company – 15%, LUKARCO B.V. – 12,5%, Mobil Caspian Pipeline Company – 7,5%, Rosneft-Shell Caspian Ventures Limited – 7,5%, BG Overseas Holdings Limited – 2%, Eni International N.A. N.V. S.ar.l. – 2% және Oryx Caspian Pipeline LLC – 1,75%.
В рамках юбилейной 20-й Северо-Каспийской региональной выставки технологий и оборудования нефтегазовой отрасли «Атырау. Нефть и Газ» состоялась прессконференция Каспийского Трубопроводного Консорциума. Тема пресс-конференции – ход реализации Программы устранения узких мест (ПУУМ) на объектах Консорциума и благотворительной деятельности в регионе.
2022 год завершился важным для КТК событием: была обеспечена механическая готовность трубопроводной системы к транспортировке порядка 72,5 млн тонн нефти в год из Казахстана. Достичь высокой пропускной способности позволила реализация Программы устранения узких мест (ПУУМ).
Программа устранения узких мест была принята в мае 2019 года на ежегодном собрании акционеров КТК в Баку. Данная программа является логичным продолжением Проекта расширения КТК, успешно завершенного в 2018 году.
ПУУМ - это ряд проектов, объединенных в единую Программу и реализуемых на территории Казахстана и России. Цель программы – обеспечить готовность трубопроводной системы КТК к увеличению объемов перекачки нефти, с соблюдением высоких стандартов безопасности и надежности работы трубопровода. В целом, все работы в рамках ПУУМ ведутся на 10 нефтеперекачивающих станциях и на Морском терминале КТК под Новороссийском.
В Казахстане объектами ПУУМ являются НПС «Тенгиз» и НПС «Атырау». На территории данных нефтеперекачивающих станций введены в эксплуатацию новые магистральные и подпорные насосные агрегаты с электроприводами, новый магистральный насосный агрегат с газотурбинным приводом, технологическое и вспомогательное оборудование, оборудование систем управления и связи (СУиС) и систем обнаружения пожара и газа (СОПГ), осуществлено техническое перевооружение системы измерений количества и показателей качества нефти и др. Все новое оборудование интегрировано в системы автоматизации и диспетчеризации.
В конце 2022 года были введены в эксплуатацию все объекты на НПС «Тенгиз» в Казахстане, которые оказывают влияние на возможность трубопроводной системы КТК принять дополнительные объемы нефти с Тенгизского месторождения. Персонал Консорциума и подрядных организаций слаженно и уверенно выполнил все поставленные задачи, обеспечив высокие темпы строительства данных объектов. Поскольку ввод новых объектов НПС документально оформлен в соответствующих уполномоченных ведомствах Казахстана, можно говорить уже не о механической, а полной готовности трубопровода к увеличению объемов транспортировки.
Стартовой площадкой среди всех объектов является НПС «Тенгиз», расположенная в Атырауской области на нулевом километре трубопроводной системы КТК. На объектах ПУУМ здесь были задействованы более 300 сотрудников подрядных организаций и 35 единиц техники.
На 100% завершены работы в рамках ПУУМ на НПС «Атырау», которая считается второй головной станцией. В строительстве были задействованы около 100 высококвалифицированных специалистов и 16 единиц строительной техники.
Работы на объектах ПУУМ ведутся с соблюдением высоких требований охраны труда, промышленной безопасности и охраны окружающей среды.
В настоящее время реализация ПУУМ продолжается. Так, в целях увеличения электрической мощности на НПС «Тенгиз» в текущем году планируется сдать в эксплуатацию новые объекты внешнего электроснабжения. Также будут введены в строй и два новых резервуара емкостью по 20 тыс. м3 , которые позволят в условиях возрастающих объемов перекачки обеспечить запас накопления нефти в резервуарном парке станции до 120 тыс. м3 . В целом, по трубопроводной системе реализация ПУУМ будет продолжаться до середины 2025 года, когда будут закончены финальные объемы работ по демонтажу старого оборудования и обновления системы СКАДА в связи со вводом нового оборудования
Инвестиицонные затраты Программы составляют 599,9 млн долл. США, из них на АО «КТК-К» приходится 156,4 млн долл. США и 443,5 млн долл. США – на АО «КТК-Р». Как и при реализации Проекта расширения, часть выделенных средств в рамках ПУУМ направляется на финансирование благотворительных проектов для поддержки сфер образования, здравоохранения, развития инфраструктуры и социальных программ Атырауской области. Масштабными благотворительными проектами КТК являются строительство Дома юношества, Детской деревни семейного типа. В 2022 году начато строительство школы в микрорайоне Талгайран, рассчитанной на 900 мест. Всего, в период с 2001 по 2022 годы АО «КТК-К» направило на благотворительные проекты более 12 млрд. тенге
Трубопроводная система КТК – один из крупнейших инвестиционных проектов в энергетической сфере с участием иностранного капитала на территории СНГ. Протяженность трубопровода Тенгиз – Новороссийск составляет 1 511 км; по этому маршруту транспортируется более двух третей всей экспортной нефти Казахстана, а также сырье с российских месторождений, в том числе расположенных на Каспии. Морской терминал КТК оснащен тремя выносными причальными устройствами (ВПУ), позволяющими безопасно загружать танкеры на значительном удалении от берега, в том числе при неблагоприятных метеоусловиях. Акционеры КТК: Федеральное агентство по управлению государственным имуществом в лице ПАО «Транснефть» (доверительное управление) – 24%, «КТК Компани» – 7%, АО НК «КазМунайГаз» – 19%, Kazakhstan Pipeline Ventures LLC – 1,75%, Chevron Caspian Pipeline Consortium Company – 15%, LUKARCO B.V. – 12,5%, Mobil Caspian Pipeline Company – 7,5%, Rosneft-Shell Caspian Ventures Limited – 7,5%, BG Overseas Holdings Limited – 2%, Eni International N.A. N.V. S.ar.l. – 2% и Oryx Caspian Pipeline LLC – 1,75%